Bystrická žumpa

Autor: Ingrid Kosová | 4.8.2015 o 17:51 | (upravené 7.8.2015 o 10:02) Karma článku: 10,81 | Prečítané:  12904x

V januári 2015, rok po zvolení M. Kotlebu do funkcie predsedu BBSK vedenie VÚC distribuovalo propagačno—informačný (teraz už len) občasník BBSK, v ktorom bola zverejnená ročná bilancia činnosti predsedu BBSK. 

Po úvodných slovách predsedu, v ktorých sa sťažuje na neochotu médií prezentovať jeho prácu a nevôľu zastupiteľstva podporovať jeho rozhodnutia, zhrnul svoj volebný program do troch bodov:

· zastaviť ďalšie zadlžovanie kraja,

· skoncovať s netransparentnými zákazkami v prospech politickej mafie,

· chrániť slušných ľudí pred rastúcou cigánskou a inou kriminalitou.

Volebný program sa vzhľadom na jeho stručnosť orientuje najmä na populistické vyjadrenia bez konkrétnych nástrojov a opatrení, ako chce M. Kotleba tieto sľuby naplniť. Volič, volička či podporovateľ M. Kotlebu si preto môže pod každým heslom predstaviť čokoľvek sa mu zachce a naplniť tak svoje emocionálne prázdno, či ukľudniť svoje frustrované ego. M. Kotleba ťaží z nespokojnosti obyvateľov kraja. Občianska spoločnosť, vedomá si kompetencií BBSK však očakáva viac, ako volebné frázy a nekonkrétne heslá.

Dovoľujeme si pripomenúť volebné sľuby M. Kotlebu pred voľbami do VÚC, ktoré sú konkrétnejšie:

· zvýšenie zamestnanosti prostredníctvom podnikov pre stovky až tisícky ľudí,

· obnova družstiev a živočíšnej výroby, zvýšenie potravinovej sebestačnosti,

· založenie sociálneho podniku zameraného na bytovú výstavbu nájomných bytov pre slušných bielych ľudí,

· vybudovanie bezpečnostných zložiek na ochranu slušných ľudí pred cigánskymi extrémistami. 

Odhliadnuc od neprimeraného a nedôstojného slovníka, ktorý je jasným vyjadrením postojov etnickej neznášanlivosti voči Rómom, môžeme s týmito „sľubmi“ operovať ako s cieľmi na volebné obdobie M. Kotlebu na poste predsedu VÚC BBSK.

 

Analýza odpočtu činnosti M. Kotlebu za rok v občasníku Náš kraj

Je úsmevným faktom, že do bilancie úspechov v sociálnej oblasti zaradil M. Kotleba, resp. editor občasníka zákaz kyanidovej ťažby zlata (oblasť ochrany životného prostredia), zníženie poplatku u lekára (zdravotníctvo), prípravu založenia obecných polícií (bezpečnosť) či zavedenie výjazdových rokovaní.

Ani jedno z deklarovaných „úspechov BBSK“ nepatrí výlučne M. Kotlebovi. Výjazdové zasadnutia boli bežnou praxou aj za bývalého vedenia V. Maňku. Aj keď môžeme diskutovať o fakte, či výjazdové zasadnutia priniesli nejaký efekt obyvateľom navštívených okresov aj za predchádzajúceho vedenia, s istotou môžeme povedať, že zasadnutia za vedenia M. Kotlebu priniesli občanom navštívených miest len účelovú propagandu (obhajoba svojej osoby na mimoriadnom zasadnutí zastupiteľstva v januári 2015) a „ochrankári“ (nová usporiadateľská služba na prvom zasadnutí zastupiteľstva v Jelšave v januári 2014),ktorej členom bol i Kotlebov brat Marek, v minulosti čeliaci obvineniu z rozširovania extrémistických materiálov. Zdá sa, že práve kvôli týmto praktikám banskobystrická župa čelí obvineniu z nelegálneho zamestnávania. Zdá sa, že Bystrická župa a tým obyvatelia BBSK môžu zabudnúť na prílev dotácií zo štátneho rozpočtu, či dotácii z EÚ. Figurovať v registri nelegálnych zamestnávateľov znamená totálne zmrazenie župy. 

Zákaz kyanidovej ťažby zlata schválením nového Banského zákona v NR SR v septembri 2014 tiež nie je výsledkom práce Kotlebovho tímu, aj keď sa tým tak rád chváli!  Návrh zákona do parlamentu SR nepredkladal Kotleba, ani ĽS NS. Za celou iniciatívou stojí petičný výbor občanov Detvy a celého Podpoľania, ktorí spolu s Mestom Detva už roky bojujú proti plánom na ťažbu zlata v lokalite Biely vrch.Okrem toho, zákaz ťažby bol schválený na zastupiteľstve BBSK už za vedenia V. Maňku a práve vtedajší poslanci BBSK pripravovali podklady pre nové znenie Banského zákona do parlamentu! A toto je len jedno z množstva klamstiev M, Kotlebu, ktorými zavádza verejnosť!

Príprava založenia obecných polícií naozaj ostala len v štádiu prípravy. Podľa našich informácií prebehli rokovania o možnej podpore založenia obecných polícií v obciach Polomka, Závadka nad Hronom a Heľpa ešte na jar roku 2014 a to vo forme finančnej podpory na materiálovo-technické vybavenie a výstroj „policajtov.“ Po týchto rokovaniach však v obciach prebehla petícia. Obyvatelia Horehronia zámer nepodporili. Nešlo teda len o odpor zo strany funkcionárov štátnej polície ( ako sa rád M. Kotleba všade necháva počuť ), ale aj o odpor samotných obyvateľov, ktorých sa M. Kotleba rozhodol ochraňovať represívnymi opatreniami. I keby tomu tak nebolo, vo vzduchu zostáva visieť otázka: Z akých finančných zdrojov mal M. Kotleba zámer financovať materiálne vybavenie a výstroj obecnej polície? V rozpočte VÚC sa takáto položka nenachádza. V konečnom dôsledku by nielenže nemal reálnu možnosť zámer uskutočniť, ale mal by zdôrazniť aj fakt, že financovanie prevádzkovania obecnej polície, vrátane mzdových nákladov by znamenalo nemalú záťaž pre obecný rozpočet tých obcí, ktorých sa to týkalo. Opäť ďalší dôkaz o tom, ako M. Kotleba zavádza svojimi polopravdami. 

O tom, že nezaložil žiadny sociálny podnik na výstavbu bytov, či žiadne družstvo na riešenie potravinovej sebestačnosti snáď hovoriť nemusíme. 

Od jeho zvolenia uplynuli takmer dva roky. V roku 2014 sa neurobilo vôbec nič okrem zastavenia projektov z EU, ktoré pre obyvateľov BBSK znamenajú takmer 19mil. stratu! M. Kotleba síce deklaruje, že v roku 2014 ušetril viac ako 8mil. eur ( čomu sa ešte budeme venovať v samostatnom článku), ale v porovnaní s tým, o čo sme jeho "zásluhou" prišli, je to chabá útecha.

Na úrade vládne strach—ozýva sa z radov viac ako 21 prepustených zamestnancov vrátane ženy na rodičovskej dovolenke a práce neschopného zamestnanca. VÚC sa mení na centrálu ĽS Naše Slovensko. V roku 2014 sme nečerpali ani euro z fondov EÚ a rútime sa ako BBSK do izolácie pred všetkým čo nespĺňa predsedovu predstavu o čistote. Tieto informácie by mali byť mementom nielen pre obyvateľov BBSK, či Kotlebových voličov,ale aj pre pre celé Slovensko. M Kotleba sa totiž chystá do parlamentu a oblbuje ľudí pozíciou martýra, ktorému nie je dovolené konať  v prospech ľudí zastupiteľstvom BBSK a Vládou SR. Pravda je však iná. M. Kotleba je nekompetentný. 

Volebný úspech tohto regionálneho neofašistu je výsledkom frustrácie obyvateľov, ktorí prestávajú veriť na štandardné riešenia a obracajú svoj záujem k mužovi, ktorému sa darí štylizovať do pozície jediného neúplatného záchrancu Slovenska pred hrozbami z cudziny. Je tiež dôsledkom nekompetentného výkonu politických elít, ktorým sa darí najmä strácať dôveru svojich voličov. Zlyhanie slovenskej verzie pravicovej i lavicovej politiky otvára cestu pre skupiny a jednotlivcov, ktorí nedokážu vládnuť lepšie, ale dokážu vyťažiť maximum z kolektívnej nespokojnosti cez nenávisť voči odlišnosti. Zatiaľ sme dvere pravicovým len pootvorili. Riziko otvárania zvyšuje každé sofistikované kopírovanie Kotlebových názorov či už vo vláde, alebo v opozícii. Napriek tomu je naďalej v našich rukách—či dovolíme neofašistom získať viac moci, v najhoršom prípade kreslá v NR SR. S informáciami a nasadením sa nám to spoločne môže podariť. Verím, že k tomu pomôže aj naša práca pri monitorovaní slabého výkonu M. Kotlebu.

sledujte aktivity siete NIE v NAŠOM KRAJI    https://www.facebook.com/nie.v.nasom.kraji?fref=ts

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?