reklama

Bojím sa o svoje dieťa

A myslím to vážne. Mám strach. Vychovávam svoje dieťa v krajine, ktorá je benevolentná k akýmkoľvek hanlivým výrokom voči Rómom za hranicou zákona a nikto to nerieši... „Však ide len o cigáňov.... Konečne to niekto správne pomenoval a nemal strach!" Ja sa však bojím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (93)
Obrázok blogu

Slovenskom sa prehnala nová vlna kampane SNS „ Dokedy budeme doplácať na cigánov". Z trestnoprávneho hľadiska ide o porušenie zákona v zmysle hanobenia etnickej skupiny, čo nie je v súlade ani s Ústavou SR. Prečo nik nezasiahne? Prečo kompetentné úrady nekonajú? Rečnícka otázka na blogu jednej rozhorčenej Rómky asi nič nezmení...

Vyjadrenie šéfa národniarov je zrejme postačujúce: „Keď obyčajný Slovák vyrúbe strom vo svojej záhrade bez povolenia, hrozí mu väzenie. Keď Cigán ide vyrúbať stromy do chráneného národného parku, tak sa nič nedeje."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som za! Potrestajme zlodejov! Avšak argument vyrúbania stromu skupinou uzimených Rómov v mínus tridsať stupňových mrazoch je podľa všetkého aj ospravedlnením manipulácie verejnosti a podnecovania k nevraživosti a nenávisti. Táto veta sama o sebe nesie podvedome neprimeraný odkaz - obyčajný Slovák verzus Cigán. Ak je Slovák obyčajný, Cigán zrejme nebude. Zimu pán Slota riešiť nemusí. On má totiž doma teplo. Ako bezúhonný a obľúbený politik s primeraným vystupovaním na verejnosti, patrí medzi tých obyčajných Slovákov, ktorí poctivo zarábajú a odvádzajú dane.

Našťastie, aj my máme doma teplo. Viac ako polovica Rómov na Slovensku žijúcich „prispôsobivým" spôsobom života v tejto krajine. To čo však nemáme je prívlastok „obyčajní".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som možno príliš ironická, ale takáto stereotypizácia má katastrofické následky na život Rómov v tejto krajine. Na život a budúcnosť našich detí. Dnes do mojej sedemročnej dcéry hodili deviataci topánky. Pretože má mamu Rómku. Nevyzerá. Nie je hlúpa. Nie je špinavá. „Vie to však už o nej celá škola" - ako povedala.

Keďže aj ja som bezúhonná, mám primerané vystupovanie na verejnosti a patrím medzi tie „neobyčajné Rómky", ktoré poctivo zarábajú a odvádzajú dane, urobím všetko preto, aby moja dcéra vyštudovala a žila v inej krajine.

V krajine, kde existuje nulová tolerancia hanobenia etnickej skupiny a kde verejnosť pociťuje solidaritu so svojou chudobou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo ak zajtra do mojej dcéry hodia stoličku?

Ingrid Kosová

Ingrid Kosová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Poslankyňa NRSR, manažérka, učiteľka Montessori, feministka, členka predsedníctva Progresívneho Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu